Home » » Tutorial untuk blog

Tutorial untuk blog

Assalamualaikum semua!

Sejak baru-baru ada blog ni aku dah tak pandang benda lain. Asyik duduk depan laptop je semata-mata nak edit itu, nak edit ini, nak tukar template blog la, nak tukar background blog la, nak bagi ada warna-warna la. Macam-macam sampaikan kepala pun dah serabut. Buat assignment pun tak ada la serabut macam ni. Sebenarnya aku lebih suka kalau blog aku nampak simple dan tersusun. Memudahkan korang nak baca juga kan. Tapi disebabkan kepala aku yang dah pening nak main-main dengan en.html, aku buat keputusan untuk lebih tumpukan perhatian pada entri. Dah penat nak edit-edit. Setakat ini jela yang “budakpandai” ni mampu. Bukan tak boleh nak buat tapi sebab dah tak larat nak menghadap kod-kod en. html ni. Rasa macam seorang hacker pula bila edit-edit kod ni..hehe.. Usaha untuk menaiktarafkan lagi blog aku ni akan disambung bila aku rajin nanti. 

Okey la.. Untuk memanjangkan lagi entri ni aku nak kongsi sesuatu dengan korang. Aku buat blog ni tanpa di ajar oleh sesiapa. Aku cari sendiri kat internet dan cari blog-blog tutorial yang menyediakan tutorial yang sangat mudah untuk di fahami. Berpandukan blog tutorial tersebut, aku boleh tahu macam mana nak improve kan lagi blog aku ni. Contoh, cara tarik pengunjung supaya baca blog kita, cara ringankan blog supaya orang tak menyampah nak tunggu blog kita di loading dan banyak lagi la. Untuk tahu lebih lanjut korang boleh klik link kat bawah ni ok. 
  1. blog tutorial 1 
  2. blog tutorial 2 
  3. blog tutorial 3  
3 blog ni memang aku jadikan sebagai panduan kalau ada apa-apa masalah dan diorang sangat-sangat bagus ok! Kalau korang tak faham atau ada apa-apa masalah pasal blog just tanya je. Jangan malu-malu, jangan segan-segan nanti sesat jalan!heheh.. Jangan risau sebab diorang mesti reply punya. Bila buat blog macam-macam ilmu baru aku dapat. Terima kasih banyak-banyak pada 3 blog di atas. Tapi blog aku ni masih baru, entri pun belum banyak lagi. Akan berusaha dengan lebih gigih lepas ini okeyy! (^____^) Chaiyuk2!! 
p/s: Kali ni entri aku ada motif. Aku nak kenalkan blog-blog tutorial yang dah banyak bantu aku. TQVM!! Dan lagi satu minta maaf la kalau korang sakit mata tengok warna blog aku ni. huhuu

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...