Home » , » Kembali berblogging!

Kembali berblogging!

Assalamualaikum… 

Alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan oleh Allah SWT untuk terus menulis di sini. Minggu yang sangat-sangat sibuk. Sibuk dengan assignment, sibuk dengan presentation, sibuk dengan mid term, sibuk dengan segala urusan dunia. Macam mana pula dengan urusan akhirat??? Allah… Makin leka diri ini.. (T_T) 

Ada yang bertanya ke mana menghilangnya blog aku. Nampaknya aku dah ada pembaca yang setia menanti kemunculan entri-entri terbaru dari aku (hehe..tq ceq pahmi di atas kesetiaan anda untuk men”stalking” blog sy! Apalah sangat yang ada pada entri saya kalau nak di bandingkan dengan entri ceq pahmi tu. Sentiasa ada ayat-ayat yang mampu menggegar jiwa!huhuu.. keep writing ok!). 

Semalam salah seorang kawan aku ada cerita satu kisah yang agak menarik pada pandangan aku. Mengenai sesuatu yang sangat-sangat ditakuti oleh golongan perempuan tetapi disukai oleh golongan lelaki iaitu POLIGAMI. Kenapa aku cakap poligami ini disukai oleh golongan lelaki? Sebabnya, cuba korang bangkitkan isu poligami ini di depan lelaki. Yang pertama korang nampak mesti senyuman di wajah mereka. Cubalah kalau nak tahu betul ke tidak…huhuu.. 

Kebanyakan lelaki yang aku jumpa masing-masing ada simpan niat terpendam ni. Maksud aku, kalau tanya mana-mana lelaki pun “nak tak kahwin lebih dari satu??” Jawapan diorang mesti macam ini “kalau mampu apa salahnya”. Ada ke yang jawab “tak nak”??. Setakat ini aku tak pernah lagi dengar jawapan macam tu. 

Dulu ada seorang kawan aku tanya soalan bunyi ala-ala macam ni “ko terima tak poligami??? Lama juga aku ambil masa nak jawab. At last aku tak jawab apa-apa. Membenarkan pun tidak, tak benarkan pun tidak. “Speechless”. Jadi kawan aku menganggap diam aku tu sebagai tanda tidak bersetuju. Tapi cepat-cepat aku jawab macam ni “mana mungkin untuk aku menolak sesuatu yang telah Allah syariatkan. kalo aku tolak poligami bermakna aku menolak ayat Allah.berdosalah aku camtu”. Then, kawan aku tu pun diam. TAMAT.hehee.. 

Poligami bukanlah mengenai soal adat tapi ia adalah soal hukum!. Jadi berhati-hatilah semasa membicarakan mengenai hukum Allah.. Walahu'alam…

Sebenarnya tak terfikir pun nak cerita pasal poligami. Jari-jari aku menaip mengikut alunan fikiran aku. Apa yang terlintas difikiran itulah yang di taip..huhuu.. Semoga kita semua sentiasa berada dalam  redha Allah swt... 

p/s: Hitam putih masa depan sendiri yang menentukan.. Dua tiga hari ini bumi sintok dibasahi hujan. Membuatkan student-student UUM lebih selesa menyelubung diri di dalam bilik. Cuaca yang sangat-sangat sesuai untuk tidur!hahah..^___^

5 comments:

s e n s o r y s o a l said... [Klik sini untuk balas]

poligami adalah sunnah Rasulullah..~

E n t o y C a i r o said... [Klik sini untuk balas]

klw sy plak...sy jawab:

"tak nak!"tapi kalau sy mampu apa salahnya"..haha..

(kobinasi antar dua jawaban!)

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@sensorysoal: :-)

@entoy: walaupun cara jwbnye berbeza namu maksudnye tetap same...(ade niat jugak upenye die nihh) =)

E n t o y C a i r o said... [Klik sini untuk balas]

klw dah taqdir....nak wat lagu mana..hehe...gatai-gatai belakang citer..ingat mudah ke mau berkahwin lebih dari satu..nak dapatkan satu pun susah laa ni..haha..(padahal x terpiki lg pon nk kahwen)

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@entoy: xleh jugak kalo xpkir..kene pkir ok..huhuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...