Home » » Kahwin lagi..

Kahwin lagi..

Assalamualaikum wbt....
pakcik google punya..
Okey! Motif aku letak gambar cincin?? Begini ceritanya. Selesai sahaja kelas yang agak mendebarkan pagi tadi (berdebar sebab kena present tapi slide tak bawa!) aku pun keluarlah kelas dengan perasaan senang hati dan lega. Bernasib baik sebab nama tak dipanggil. Kalau tak naye jugalah. 

Berbalik pada cerita, keluar je kelas aku pun ambil hp tengok kalau-kalau ada mesej sebab aku tengah menunggu balasan mesej dari seseorang. Kalau tak jangan haraplah aku nak belek-belek hp. Sampaikan kalau ada mesej masuk pun aku malas nak baca sebabnya dah tau dari siapa. Siapa lagi kalau bukan en.maxis dan en.celcom. (hampeh). 

Okey! Berbalik pada cerita, bila tengok hp nampak ada satu mesej masuk. Then aku pun bacalah. Mengharap orang yang aku tunggu tu balas. Tapi malang sekali. Bukan orang yang ditunggu-tunggu. Agak hampa disitu. Tak apalah. Baca jela mesej yang entah dari siapa tu. Aku baca sekali lalu je sebab tak tahu dari siapa. Sekali bila aku ternampak perkataan "BERTUNANG" terus bulat mata aku. Aku baca lagi sekali untuk pastikan betul-betul siapa yang hantar mesej ini. 

"salam..upa, aza, yam, phia n midah!aku nak tunang 11/6 nanti..aku tau korang dah abis belaja time tu..so, korang kena datang tau..mekasihh!"

Terkebil-kebil mata aku memandang hp aku yang dah agak buruk tu. Bila tengok senarai nama dalam mesej tu barulah aku tahu siapa yang hantar mesej ini dan siapa yang akan bertunang. Erin! wahh.. Masa tu juga aku call dia untuk pastikan betul-betul. Lupa terus mesej yang aku tunggu-tunggu tadi. Seorang demi seorang ahli group kami nak berkahwin. Sorang dah selamat. Siapa lagi kalau bukan pn.ulfa kita. Lepas erin aku dah boleh agak siapa.heheh... 

Bila cakap soal jodoh ni tiba-tiba aku rasa pening-pening lalat. Umur dah semakin meningkat. Sepatutnya umur-umur camni dah kena mula cari-cari calon. Yeke?? Tu akak ipar aku yang cakaplah. Aku iyakan jela. Malas nak layan sebenarnya...(single is better buat masa sekaranglah kan2..hehe).. 

Akhir kata, selamat bertunang pada sesiapa yang nak bertunang. Selamat mendirikan rumahtangga pada yang nak bernikah tak lama lagi tu. Semoga Allah merahmati kalian. Sebelum terlupa kepada kawan-kawan dan juga diri sendri ini, doa-doalah dari sekarang supaya dipertemukan dengan pasangan yang soleh@solehah dari sekarang. Tak semestinya esok nak kahwin hari ini baru nak doa. Dan tak semestinya belum ada rasa nak berkahwin so tak perlulah nak doa. Berkahwin bukan untuk setahun dua tapi untuk selamanya. Sekian...

p/s: 
Magrib tadi baru aku dapat mesej dari orang yang aku tunggu-tunggu. Tahniah kat MAK sebab berjaya membiakkan ayam-ayam ternakan dia!!hehe..nanti dila balik mesti dah penuh reban ayam tu.(^___^)

Bila cakap pasal ayam tiba-tiba teringat kat en."kamu"..ok kah anda disana? dah balik sana terus senyap ekk..wish u best of luck!

11 comments:

aiman rashidd said... [Klik sini untuk balas]

have a nice day :)

♥e'in♥ said... [Klik sini untuk balas]

wah.. kwn awk dh lepas.. awk bile g?

Cik Nin said... [Klik sini untuk balas]

waaahhh...seronoknya....kwn2 cik nin pn sama. sorang bru je nikah sbtu lps. 2 org plk tgh tggu hr nk langsung. lg sorang nk bertunang. cik nin??? huhu... nway, thanx singgah blog cik nin. cik nin dtg singgah n folo.. ^_^

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@aiman rashidd
tq!=)

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@♥e'in♥
insyaalah lambat lagi...=)

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@Cik Nin
tq!cik nin plak bile lagi???=)

Anonymous said... [Klik sini untuk balas]

sne 2 mne? mesir ke?

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@Anonymous
xlah..mane2 je..=)

Anonymous said... [Klik sini untuk balas]

pandai kalis..hahaha

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@Anonymous
pasni kalo komen tinggalkan nama k..bru kenal..hihi=)

Anonymous said... [Klik sini untuk balas]

ko knl..heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...