Home » , » Teacher…oo teacher…

Teacher…oo teacher…


“Teacher…oo teacher….” Bersungguh-sungguh haziq memanggil aku sambil tangannya menggoncang-goncang tangan aku minta diperhatikan.

“Yer haziq sayang…nape…..” aku membalas dengan nada yang agak malas di situ.

“teacherrr…. Haziq rase kan nanti kalo Haziq da besaaa haziq nak jadik orang yang bawak sampah tu..Haziq nak bawak lori sampah la teacherrrr….”  Sambil tangannya menunjuk ke arah beberapa orang yang sedang mengangkut sampah-sampah di luar.

Ternganga sebentar aku dengan kata-kata haziq..... -_-!!!

“teacherrrr…teacher dengaa tak haziq cakap nieee….” 

“Errrr….. haaa..dengarla…teacher  tengah dengar la ni…” Rasa sedikit tidak puas hati dengan kata-kata haziq aku pun bertanya lagi sekali.

“betulke nanti da besaa haziq nak bawak lori sampah..nape haziq nak bawak lori sampah pulakk…??” Beria aku mengaju soalan terhadap haziq.

“yelaaa..haziq nak kutip la sumee sampah kat tanah tuu..kan kotooo..Allah kan suke yang berseh-bersehh..nanti kalo haziq tak kutip nanti makin banyakla sampah..pastuu mesti Allah tak nak dekat dengan haziq….” Allah ya Allah! Touching! Terus aku peluk anak kecil itu. Tak tahan! Mengalir air mata dengan kata-kata si hebat Haziq!Semoga rahmat Allah sentiasa bersama kamu sayang!=)

2 comments:

Ujie said... [Klik sini untuk balas]

iyelah..tersentuh dgn kata2nya. saya pun tak terfikir.
mmg betul kdg2 kanak2 lebih baik pemikirannya dari kita.

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@Ujie
yeps!sbb anak2 kecil ni masih suci..xde dosa..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...