Home » , » Mujahadah Untuk-ku...

Mujahadah Untuk-ku...

Sejak kebelakangan ini rasa seperti ada sesuatu yang mengganggu fikiran. Aku sendiri tak pasti. Mungkin kerana perubahan drastik yang aku lakukan menyebabkan jiwa seperti resah. Ya! Aku resah dengan kehidupan yang aku lalui. Seakan ada sesuatu yang tak kena. Kenapa?? Mengapa??? Semakin banyak persoalan yang seolah-olah sengaja hadir semata-mata untuk melemahkan semangat ini. Ya Allah...hadirkan rasa tabah itu...

Rasa hati yang bercelaru membuatkan aku mengambil keputusan untuk pulang ke rumah berjumpa mak dan abah. Subhanallah...hebatnya penangan seorang mak dan abah. Alhamdulillah...Hati kembali tenang. Aku pasti inilah jalan yang terbaik untuk ku yang telah Allah tetapkan...

Ya Allah.. Jika tempat ini sememangnya terbaik untukku, Kau tetapkan hatiku agar terus di sini..
Ya Allah.. Sekiranya tempat ini juga yang akan membuatkan aku semakin dekat dengan-Mu, Kau cekalkanlah hatiku agar tetap tabah mengharungi ujian-ujian yang akan menjadi penghapus dosa-dosa lalu ku...
Jangan Kau tarik hidayah ini dariku Ya Allah...
Aku pasti ujian ini merupakan tarbiyah dari-Mu...
Hadirkan aku rasa redha dalam mencari keredhaan-Mu Ya Rabbi...

Wahai diri...inilah mujahadah mu...

Mood: Mencari jalan pulang.....Segalanya kembali kepada Allah...

7 comments:

mujagirl92 said... [Klik sini untuk balas]

in case awak nak join,, ade 4 benda,, menarik sangat :D
http://mujadafewa.blogspot.com/2011/12/3-entries-paling-penting-for-year-2011.html

mujagirl92 said... [Klik sini untuk balas]

amboi,, gune name muja yer,, :D

Bulan Syurga Firdausi said... [Klik sini untuk balas]

Allah ade ;)done flw ur blog :)

aamalinaazman said... [Klik sini untuk balas]

ya Allah, berikanlah kesejahteraan buat sahabat aku ini.. :))

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@nurmujahidah
nice name...=)

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@Bulan Syurga Firdaus
tq...=)

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@aimie amalina
Allahumma Amiinn...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...