Home » » Sekadar Melepaskan Rindu..

Sekadar Melepaskan Rindu..

Assalamualaikum wbt…
Alhamdulillah kerana masih diberi peluang untuk meneruskan kehidupan ini. Masih punya waktu untuk melihat wajah-wajah orang yang disayangi. Dan yang paling penting Alhamdulillah kerana masih diberi waktu untuk menghambakan diri pada yang Esa.
Lama aku tidak update blog. Oleh kerana kerinduan jari jemari aku yang meronta-ronta minta untuk dimenarikan di papan keyboard, ku turutkan jua. Aku menangguhkan dahulu kerja-kerja di atas meja semata-mata untuk melepaskan kerinduan ini. Juga semata-mata untuk melepaskan apa yang ada di hati. Tidaklah semuanya, mungkin hanya sedikit. Sekadar berkongsi apa yang dirasa.
**********
Hampir sebulan meninggalkan blog sepi bagaikan tidak bertuan. Kesibukan menjalani kehidupan sebagai seorang pelajar praktikal membuatkan aku kesuntukan masa yang teramat. Di tambah lagi dengan kepayahan untuk mendapatkan kemudahan internet. Betul-betul menyekat niat aku setiap kali ingin mengupdate blog. Walaupun di pejabat kemudahan internet telah tersedia ada, tapi entah kenapa rasa tidak seronok untuk aku gunakan semata-mata untuk mengupdate blog. Mungkin mood untuk menulis itu terganggu dek kerana suasana pejabat yang dikelilingi oleh kerja, kerja dan kerja…
Hampir sebulan juga aku menjalani latihan praktikal di JPNIN Pahang. Bermacam perkara telah aku lalui. Suka dan duka telah aku rasai. Sampaikan tidur malam aku turut terganggu gara-gara memikirkan apa pula dugaan yang menanti esok hari. Namun… aku bersyukur. Masih ada kekuatan dalam kesusahan ini. Semuanya mengajar aku untuk menjadi lebih matang dalam mengharungi hidup. Walaupun ada kesusahan yang mendatang namun semuanya terubat dengan kehadiran rakan sepejabat yang baik-baik semuanya. Kadang-kadang hati tergelak sendiri melihat karenah mereka. Namun, dalam diam-diam melihat mereka tersenyum aku tahu pasti ada terpalit sedikit duka di hati mereka. Lumrah hidup. Bukan setiap masa bahagia di samping. Tiba masa ada juga derita menghampiri. 
Terlalu banyak cerita yang ingin diluah. Tapi hati seakan mahu lagi berahsia. Mungkin di lain entri akan ku luah segala yang dipendam. Atau mungkin tidak. Entah.. aku sendiri tak pasti. Mungkin juga aku akan lebih gigih untuk mengupdate blog selepas ini. Insyaallah.. Akhir kata, terima kasih pada yang masih sudi berkunjung ke sini walaupun tuannya jarang-jarang sekali muncul. Terima kasih juga pada yang sudi menjadi follower. Akan ku follow kembali kalian semua. TQ SO MUCH!..
Mood: Biasa-biasa je….

10 comments:

Nora aimie said... [Klik sini untuk balas]

gud luck 4 ur pract Mid...:D

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@Nora aimie
tq nora..gud luck tuk nora jugak..=)

E n t o y C a i r o said... [Klik sini untuk balas]

keep writing cik dila!!!

pengalaman itu lebih mahal dari segunung emas!!

E'in said... [Klik sini untuk balas]

patut laa dh lame xnmpk die.. ngah praktikal rupenye.....

Muhamad Izwan said... [Klik sini untuk balas]

nnt slalu2 la ye update blog ni.gud luck ye

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@E n t o y C a i r o
insyaallah..i will..tq..=)

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@♥e'in♥
tula pasal..bz ngn praktikal..hee

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@muhamad izwan
yer..tq..=)

~~kimz~~ said... [Klik sini untuk balas]

practical dapat elaun x.. belanja..heheheheh

cik dila said... [Klik sini untuk balas]

@~~kimz~~
xdpt elaun..so xleh nk blanje laa..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...